Follow blog ini

Wednesday, November 27, 2013

Klinik tawar khidmat cantikkan vagina di Malaysia


Pmbedahan kosmetik faraj menjadi semakin popular di kalangan wanita kelas menengah di Malaysia yang inginkan vagina yang lebih ketat, dan sempurna untuk meningkatkan keyakinan diri mereka dan kepuasan seksual.

" Bagi kebanyakan wanita, selepas melahirkan anak atau yang mempunyai ramai pasangan seks , badan anda tidak mampu untuk membaiki kelonggaran faraj, " pakar bedah kosmetik Dr Alice Prethima Michael memberitahu The Malay Mail Online dalam satu wawancara baru-baru ini .

Menurut pakar-pakar perubatan estetik, peremajaan faraj boleh dilakukan melalui prosedur laser atau bukan invasif berharga antara RM12, 000 dan RM15, 000

Peremajaan faraj termasuk pereka vaginoplasty ( plumping labia majora atau bibir luar , dan memotong labia minora , juga dikenali sebagai bibir dalaman) , mengetatkan faraj ( mengukuhkan tisu faraj), clitoralplasty ( bahagian kecil dari kulit yang berlebihan kelentit ), hymenoplasty ( memulihkan selaput dara ), dan G -spot peremajaan (membuat G -spot lebih menonjol ).

Dr Alice berkata jumlah pesakit yang mendapatkan pembedahan kosmetik faraj telah meningkat lima kali sejak beliau membuka klinik pada tahun 1999.

Ketika itu beliau mempunyai kira-kira 10 hingga 12 pesakit setahun yang mahu peremajaan faraj. Hari ini, bilangan pesakit yang memilih untuk peremajaan laser faraj meningkat sebanyak 10 kali ganda  dengan purata 20 kes sebulan.

Dr Sutina berkata bahawa faraj menarik adalah ketat dan selari dengan labia kecil dalaman simetri yang tidak dapat dilihat ketika berdiri.

Wanita yang biasanya datang untuk pembedahan faraj pereka atau prosedur bukan pembedahan adalah berusia antara 25 dan 55 tahun , dengan majoriti yang terdiri daripada wanita yang telah mempunyai anak-anak atau akan melalui menopaus, atau wanita yang berkira-kira untuk berkahwin.

Wanita muda, yang belum melahirkan anak  mahu membina semula faraj mereka " supaya berasa lebih ketat ," kata Dr Alice.

Klinik Dr Alice , yang juga menawarkan lain-lain prosedur kosmetik terletak di kejiranan mewah Bangsar dan dijaga oleh seorang pengawal keselamatan yang mencatatkan butir-butir pelawat.

Dr Chin Shih Choon , Presiden Persatuan Perubatan Malaysia Estetik ( MSAM ) , kepada The Malay Mail Online : "Sebagai pengamal perubatan kosmetik, kita dapati bahawa trend ini menjadi lebih popular kerana prosedur tidak invasif. Pada masa lalu, mereka menggunakan prosedur pembedahan untuk mengetatkan faraj . "

Beliau menambah bahawa wanita juga memutihkan kulit kawasan sekitar kemaluan mereka melalui laser dan platelet yang kaya dengan plasma ( PRP ) suntikan sel stem.

"Mereka mahu berasa hebat, mereka mahu kelihatan lebih baik, dan mereka mahu mempunyai kehidupan seks yang lebih baik pada masa yang sama ," kata Dr Chin. " Vagina adalah satu lagi bahagian badan untuk memberi nafas baru ."

Doktor estetik Dr Sutina Nordin, yang menyediakan prosedur laser untuk mencantikkan faraj, berkata bahawa sesetengah wanita mahu menjaga faraj mereka dengan cara yang sama mereka menjaga kulit mereka.

"Jika anda mahu untuk menjaga kulit muka anda , anda menggunakan laser untuk mendapatkan sel-sel kulit yang baru ," kata Dr Sutina memberitahu The Malay Mail Online dalam satu wawancara baru-baru ini . "Ia adalah cara yang sama dengan faraj. "

Dr Sutina , yang memulakan amalan estetik beliau pada tahun 2008 , berkata bahawa kebanyakan pesakitnya adalah wanita Melayu yang biasanya masuk ke klinik beliau dengan suami mereka.

Dr Sutina berkata wanita berusia 20-an mereka memilih prosedur pemutihan untuk faraj mereka untuk menunjuk-nunjuk bikini mereka. " - malaymail

5 comments:

  1. Kat mana klinik dia... Dan apa nama klinik ni?

    ReplyDelete
  2. Berapa harga cantikan vagina ?ada kesan sampingan tak.

    ReplyDelete
  3. Ada bedah kemaluan lelaki tak?

    ReplyDelete
  4. Pembedahan membuang bibir vagina yg panjang n berlebihan berapa kos.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...