Follow blog ini

Monday, March 17, 2014

Ustaz Lotfi Ariffin Mujahidin Kedah Berperang Di Syria

Tersentap sebentar melihat gambar Ustaz Lotfi Ariffin. yang dikongsokan oleh rakan  di FB. Menurut sahabat itu Ustaz Lofti berasal dari Baling, Kedah.

Ustaz Lofti kini berperang di pihak mujahiddin untuk menumpaskan kerajaan Syria pimpinan Bashar Al Assad.

Yang merisaukan hati ini adalah nasib beliau setelah pulang ke tanah air kelak. Beliau akan didakwa kerana menyertai kumpulan pemberontak di Syria.

Malaysia tidak mengiktiraf perjuangan mujahiddin di Syria sebaliknya menyokong kerajaan Bashar Al Assad.

Sedangkan pemuda-pemuda Malaysia yang berjuang menentang Russia di Afghanistan dahulupun mereka dakwa hingga dicop sebagai ahli kumpulan pengganas (Al Qaeda)

Antara yang menerima hukuman penjara kerana berperang di Ajghanistan ialah anak kepada Tuan Guru Nik Aziz sendiri.




Ini adalah petikan kata-kata beliau yang dikutip dari FB beliau

hhari ini bersiar di bumi Syam dari Idlib ke Aleppo terus ke Atma sempadan Turkey dan terus pulang semula ke Idlib sampai ke markaz maghrib dan insyaAllah esok pagi akan ke bandar Murik kerana Bassyar sedaya upaya akan merampas semula bandar sepi itu .Bandar itu merupakan pintu masuk ke bandar Khan Syaikhun sebuah bandar yang sedang di kepung oleh mujahidin insyaAllah kalau sekiranya Murik dapat di pertahan maka Khan Syaikhun akan di kuasai sepenuhnya oleh mujahidin .setiap hari mujahidin dari berbagai kumpulan bergilir mempertahankan bandar Murik dan di pehak musuh pula berkali cuba untuk mendekati bandar itu dan terkadang mereka boleh masuk sehingga 1/3 bandar dengan kereta kebal dan kereta perisai dan di bantu dengan jet pejuang juga heli berlegar diudara alhamdulillah akhirnya mereka terpaksa berundur dan kelmarin mereka diserang sehingga mereka terpaksa berundur 3 km ke belakang

61 comments:

  1. Balik lawan UMNO lagio afdhal woittt!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hg xpayah nak sembang laa klu xtau apa bodo!

      Delete
    2. Ko tu mmg bodo!tau nk lwn sesama Islam je taunye.hidup tau nk semakkan diri dgn demokrasi je.tu pasal ko tu jadi mcm katak bwh tempurung bodoh dan bahlul.x ambik kisah langsung ttg nasib umat Islam kt dunia ni.lawan kafir harbi lagi afdal daripada lawan umat Islam sendiri la woittt!!!BODO punye orang!

      Delete
    3. Pengajaran Dan Hikmah Dari Peristiwa Yang Berlaku Di Syiria Ialah:

      1- Mendedahkan siapakah sebenarnya Basyar Asad (sebelum ini beliau sentiasa menonjolkan diri sebagai seorang yang penyanyang,lembut dan berperikemanusiaan)

      2- Mendedahkan sikap sebenar Iran,Hisbullah dan penganut ajaran Syiah yang sangat membenci umat Islam sunni.

      3- Mendedahkan betapa lemahnya umat Islam dan negara-negara Arab bila keputusan yang diambil dan arahan persidangan negara-negara Arab tidak sedikitpun ada kesannya.

      4- Mendedahkan sikap munafik sesetengah ulama yang tetap menyokong Basyar walaupun membunuh,merogol dan memusnahkan rakyat sendiri.

      5- Membuka pintu jihad dan peluang untuk mati syahid.

      6- Membuktikan betapa berkatnya bumi Syam dan kawasan sekitarnya kerana sentiasa menjadi medan perjuangan dan melahirkan pejuang yang terbukti kegigihan dan kesabaran mereka.

      7- Mengajar umat Islam betapa kuasa besar dunia hanya bertindak jika ada kepentingan negara mereka sahaja,kemanusiaan dan kebenaran tidak ada harganya bagi mereka..China dan Russia menyokong rejim Syaitan Asad,Amerika dan NATO berdiam diri untuk kepentingan Isreal.

      8- Mendedahkan kemunafikan dan sikap pentingkan diri sendiri yang ada pada diri kita jika kita tidak merasakan apa-apa bila melihat kekejaman seperti ini..Mendedahkan sifat malas dan bakhil kita jika tidak terlintas untuk menyokong orang yang tertindas dan dizalimi…mendedahkan hati yang telah mati sebelum diri dikuburkan.

      9- Mengubah pandangan dan pendekatan sebahagian Ulama seperti al imam Yusuf al Qaradhawi yang sebelum berlakunya peristiwa di Syiria,beliau antara yang berusaha untuk menyatukan(taqrib)sunni-syiah,tapi setelah apa berlaku di Syiria beliau mengisytiharkan bahawa Syiah adalah musuh Islam dan Hizbullah itu adaalah hizbuSyaitan

      Delete
    4. PELUANG MEMBINA DAN SUDAH DIBINA DAULAH ISLAM TERBUKA LUAS DAN SUBUR HANYA DI NEGARA BERGOLAK SAHAJA.

      Delete
    5. HANYA PENAKUT BACUL DAN LEMAH IMAN SAJA BERKATA SEPERTI ASRUL SANI.

      Delete
  2. pergi perang dgn askar Syria ini adalah mati katak. knp aku kata bukan jihad? sila baca:
    1. org Syria adalah org Islam, mengucap syahadah. 80% rakyat Syria ada sunni. Apa kata al-Quran dan Hadis tentang membunuh org yg mengucap syahadah.
    2. dana dtg dr keluarga saud. sila baca sejarah keluarga saud dan arab Saudi. ia lahir hasil percaturan yahudi dan british. pemerintah zalim yg sedang menghancurkan sejarah peninggalan Islam di Hijaz. Rumah isteri tersayang Nabi saw dirobohkan dan dijadikan tandas awam.
    3. senjata, latihan, perisikan dan perubatan dtg dari Israel, amerika dan perancis. amerika ada markas latihan dijordan. Saudi beli senjata dan peluru expired dr Israel. ada video yg peluru mortar dan rpg meletup sendiri dan membunuh pengganas. sila tonton video perdana menteri Israel netanhayu melawat dan beramah mesra dan bersalaman dengan pengganas arab yg cedera dihospital yg didirikan oleh Israel di Golan. pd masa yg sama, Israel sedang mengebom dan membunuh penduduk gaza dan palestin.
    4. korg fitnah rejim assad sbg zalim. cuba cari di youtube, lies on Syria. modus operandi Syria digunakan di Ukraine.
    5. al-Qaeda adalah tentera rahsia zionis amerika utk negara Islam. blackwater adalah tentera rahsia zionis amerika utk Negara barat skrg beroperasi di ukraine.
    Cuba buka minda dan kaji, siapakan yg menerima manfaat dari kegiatan2 al-Qaeda? di Afghanistan al-Qaeda digunakan utk memerangi Russia. yg untung zionis amerika. di Syria pun serupa.

    dgn al-Qaeda dan fatwa mufti sesat pentagon, zionis amerika dapat dua manfaat besar:

    1. meletakkan boneka atau sekurang2nya melemahkan negara yg enggan tunduk kpd mereka. sila lihat Afghanistan, Iraq dan Libya. negara2 dah tak dpt bangun utk memberi ancaman kpd Israel.
    2. memastikan ramai orang islam mati yg sendiri akan mengurangkan jumlah umat Islam yg akan menentang mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MANA KO DAPAT MAKLUMAT NI...SEDAP MULUT KO JE KOMEN MATI KATAK KALAU P BERJIHAD DI SYRIA...KO NI SYIAH SESAT KE...KALAU X TAU APA2 X PAYAH KOMEN...SETAKAT COPY PASTE JE BAIK X PAYAH...

      Delete
    2. Ustaz lotfi arifin dh pergi ke afghanistan,,, dy d pihak yg benar melawan penjajah amerika,, jd ko xyah buat pandai menampakkan kebodohan sendiri,, setakt copy pase tu xsaheh maklumat ko bg,,,
      Kalu amerika tu sekongkol dgn al qaeda kenapa dorang perang dgn amerika?balik cari maklumat saheh.. jgn buat pandai xkena gaya

      Delete
    3. Lebih baik ko pergi baca kitab²... banyak kitab yg cerita pasal keluarga sauud,,, jgn baca dalm blog ja,, xtau saheh or x,,, pasal keluarga sauud tu Nabi pon penah cerita,,, asal dr pengembala,,, jihad d syria tu fardu qifayah,,, kalu xada sapa² dari malaysia yg hantar wakil maka berdosa seluruh umat islam malaysia.. jgn bicara sesuatu kalu ilmu xda,, rujuk pada ustaz²,alim ulamak,,, rajin² cri fatwa² mengenai jihad d syria,,,

      Delete
    4. Kurang ajar kau #MrXYZ...dah lama duduk bawah tempurung?..keluar la!!..mcm belum kenal dunia..sakit pulak ati aku..bukan beliau saja yg join jihad Di Syria..ramai sahabat aku g jihad d sana..duduk lagi bawah tempurung..cmni la jadi..

      Delete
    5. Mereka berperang dgn golongan Syiah dan Sahawat..

      Delete
    6. jadi lgunie laa klu dah bodo nak ckp bnyak...ak knai ust lutfi sapa, tahap ilmu dia, mai hg dok ckap lgunie sropa org jahil, it won't change anything!

      Delete
    7. Kau suruh org buka minda,kau tu kena repair balik minda kau yg dh jahanam tu baii!bangang

      Delete
    8. orang takda ilmu mmg macam ni... kalao bodoh tu simpan la sikit... jgn tunjuk semua...

      Delete
    9. Assad da ngaku Tuhan pn ko nk kta dia Islam lg...Islam apa ko neh..da ko stuju yg assad to Islam..ko Islam yg mcm assad to jgk ke? Cuba ko tngk cmna tntera2 assad to sembah assad..bunuh kanak2 xbrdosa..rogol gadis2 suria..Islam soh buat cm to ke d medn perang? Ko neh syiah kot

      Delete
    10. Syiah betul la mangkuk ni. takpun seorang sekularis melayu yang bodoh kat malaysia. dia pegi jihad di dapat pahala. kita tak mampu pergi doakan jer la. dengki kutuk orang plak. harap kau pun kena lenyek mati katak

      Delete
    11. Syiah betul la mangkuk ni. takpun seorang sekularis melayu yang bodoh kat malaysia. dia pegi jihad di dapat pahala. kita tak mampu pergi doakan jer la. dengki kutuk orang plak. harap kau pun kena lenyek mati katak

      Delete
    12. Bodoh xsekolah...syiah...terang2 syiah tu bunuh budak2 bunuh wanita...seksa lagi...boleh kau kate mujahidin yg jahat...weiii.....bla la kau....benci lah aku...sdp kate kat diorg mati katak.....diorg pegi cari jihad...t syurga terindah yg dikecapi...kau tu...belum tentu masuk syurga klu main nk kondem sesama islam..ntah2 t kne lenyek ngan kereta dh mati katak...jgn main dgn kata2...t Allah tunjukan sekelip mata saje...kau doakan keburukan tuk org yg berjihad...t kau yg dpt kburukan tu...ingat....mulut jage...hati biar bersih....jiwa biar suci....jgn terpegaruh sgt

      Delete
    13. Mrxyz yg bodoh jgn komen kalu dok reti...

      Delete
    14. Mr XYZ ko ni syiah ke apa?kalo syiah baik jgn ckp bnyk sini.sini ruangan utk org Islam.aku pancung kepala ko krg sia2 je.BABI BETUL KAU NI!

      Delete
    15. Die tu Syiah terlampau kot sebab tu die sokong bassar. Kite doa kan die tu fikir dan kaji dengan betul2..tepuk dada tanya iman.

      Delete
  3. korg tuduh tentera Syria robohkan masjid sunni. sila lihat berita ini
    http://www.liveleak.com/view?i=43c_1394973077

    http://world.time.com/2012/09/12/syrias-looted-past-how-ancient-artifacts-are-being-traded-for-guns/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai syiah :) Moga Allah beri petunjuk & hidayah. Selamat menuju kejalan yang benar!

      Delete
    2. Mana ada Israel buka wad untuk pejuang, tu org kg yg luka kena bom, tp tak mustahil ada pejuang.

      aku tak tau, yg aku tau, Syia sana 8% lbh krg kena blah dari office, Russia tak russia, US tak US,Israel tak Israel, hidayah esok kalau mai bkn untuk kita sorang... sapa yg dpt hidayah pasti ikut dia. hampa semua nama Islam dlm otak ada bagai bagai, aku palaing betoi, dia palaing betoi, depa tak betoi, org tu tu tak betoi.

      letih, syurga tak tunggu hampa setuju.

      Delete
    3. kalau setakat buat kajian dr internet, tak payah lah bro

      Delete
    4. HELO.AYAH BASAR DULU BUNUH 40 RIBU SUNI,LEPAS ANOK DIA PULOK BUNUH 200 RIBU SUNI...DIA ORANG NI CONFIRM SYIAH ALAWI....PRO IRAN.KALU AWAK TAKUT DUDUDK DIAM SUDOHLAH..TENGOK ASTRO JGN KATA MATI KATAK

      Delete
    5. Mrxyz ko tu baru setakt tgk internet dh nk berlagak mcm pandai sgt.kalo nk pandai betul ko pergi la ke syria baru blh ckp bnyk.percaya sgt dgn kata2 dan hujah2 org2 kafir harbi tu.kata2 org Islam sendri ko xnk percaya.mmg dh sah ko ni syiah.BABI BETUL!

      Delete
    6. Betul tu kata aiesha06 "xde telo baik ko diam"pondan!

      Delete
  4. comment atas ni semua bodoh. perjuangan ustaz lotfi ini mulia dan terpuji dari du di malaysia tapi sekular,lalai dan hidup subahat dengan maksiat.

    ReplyDelete
  5. MrXYZ...silakan banyak membaca sebelum memberi komen..ini akan mengundang kebodohan anda ya....sorry to say...

    ReplyDelete
  6. cakp la nk ckap buruk ka baik.yg pasti dia g lepas istikharah.bkn g buta cmtu ja..yg nk lawan umno.x perlu dy sorg.yg kita dok ada ni buat apa??tengok dan kondem ja kwn ni x kna,kwn tu x kna. !

    ReplyDelete
  7. Kalau tak kenal dgn ustaz mat tembak(gelaran) ni jangan komen ngarut2... Buka sikit mata hati... Jangan menampak kebodohon dgn menampakkan kebaikan rejim basyar... Telor takde baik diam....

    ReplyDelete
  8. Kalau tak kenal dgn ustaz mat tembak(gelaran) ni jangan komen ngarut2... Buka sikit mata hati... Jangan menampak kebodohon dgn menampakkan kebaikan rejim basyar... Telor takde baik diam....

    ReplyDelete
  9. MrXYZ telah nenunjukkan kebodohannya sndiri...btul tu takat copy paste x yah la tnjuk pndai...puih...

    ReplyDelete
  10. Ada yg x fahm konsep jihad,, bole plk cakp mati katak.. p mengaji dlu bab jihad baru cakp,,, jgn paki otak sendiri ja bila bila bercakap,,, nbi skolah kebangsann ja agamapon mendalami,, suka² cakp mati katak...

    ReplyDelete
  11. ALAMAK AIH..
    APE YG KECOH2....
    TERIMA ATAU X SYRIA SEBAHAGIAN SEDARA MUSLIM KITA BELAKANG CERITA..
    POKOKNYA KALAU XDE ANGIN XKKAN BERGOYANG..
    TEPUK DADA TANYA SELERA LA...
    DENTUM2 SANA SINI PUN X GUNER..
    KOMPANG LA CAMNI..

    ReplyDelete
  12. yg kata berjihad di syria tu mati katak agaknya geng syiah lah....bodoh basyar tu syiahlah wpun 80% org sunni islam yg dok syria...krana basyar syiah berkuasa dibantu iran yg sememangnya bunuh ramai org islam sunni di iran... tuhlah asik baca surat kabar setan dan media tv3 suku..

    ReplyDelete
  13. Ustaz nie berjuang ngan mujahiddin isis yg mana amat membenci syiah, basyar, iran, hizbusyaiton, amerika, kerajaan saudi, rusia, china dan fsa tali barut yg selama ini memihak kpd saudi...dlm hal nie mujahiddin ingin menegakkan pemerintahan khilafah di semenanjung arab insyaallah...segala. Keburukan yg dilemparkan kpd mujahiddin selama ini adalah FItnah semata2...jihad di jln Allah...Alahuakbar...

    ReplyDelete
  14. Sama2 kta doakan mereka ( pejuang2 dn pnduduk ) bntu stakt mana yg boleh...derma,infak jihad sbgai mwakili diri..takt2 kita disoal Allah d akhirat kelak...hujjah apa yg nk kta berikan d hdapan Allah sok kalau xda support dr kta hri ini. Bg Yg xcya dgn prjuangn mnegakkn khilafah to, Awas...mngkin anda slh seorng tntera2 dajjal yg tngh d rekrut tnpa anda sedari..tentera2 puak pemimpin d zaman mulkan jabariyyan.

    ReplyDelete
  15. setelah membaca komen2 diatas, teman setuju utk mengatakan kenyataandr Mr XYZ adalah bangang lagi bodo...dia ingat org tak mengaji bleh percaya ckp dia..

    ReplyDelete
  16. ingat x kisah Nabi Ibrahim dibakar, burung pipit yg kecil mulutnya berusaha untuk memadamkan api berkata " Memang ia tidak akan memadamkan api tersebut, tetapi aku lebih takut kepada Allah kerana Allah akan menyoal aku nanti, apakah yang aku lakukan untuk agama Allah, dan Allah tidak akan bertanya samada aku berjaya memadamkan api itu ataupun tidak "

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. Mr XYZ jgn menyebarkan fakta yg dikeluarkan oleh musuh islam.jika kamu syiah diingatkan yahudi dan nasrani adalah musuh yg nyata.kebangkitan syria adalah kebangkitan untuk khilafa islam.

    ReplyDelete
  19. jgn di lyan bdak mamat tu...dio bkn konal ulama...buang maso yo...dio bdak2 lg...dio konal asad jo...lamo2 sok taula deh tu

    ReplyDelete
  20. jgn di lyan bdak mamat tu...dio bkn konal ulama...buang maso yo...dio bdak2 lg...dio konal asad jo...lamo2 sok taula deh tu

    ReplyDelete
  21. Fahaman orang kita ni, kalau orang tu berbangsa melayu, berketurunan Keturunan Islam, sudah dikira Islamlah. Itu adalah satu pandangan yang salah. Islam bukan di letakkan pada keturunan, Islam di letakkan pada ketaqwaan, iaitu patuh taat kepada perintah Allah. kalau setakat boleh bersyahadah sahaja tak cukup. orang cina pun pandai mengucap syahadah, adakah kita nak kata orang cina tu Islam, sedangkan pada masa yang sama ia sembah tokpekong.

    ReplyDelete
  22. Jangan fitnah ustaz mohd lotfi.kami org baling lebih kenal dia.dulu kena ISA pasai berperang di afghanistan.patut2 nya kita bantu keluarga dia dari segi keewangan.sekarang ni istaz non dok tanggung belanja anak isteri dia.ustaz non abg us lotfi





    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  24. aku berjihad di bukit bintang jeeeee...............denganawek dari china ngan vietnam...hehehhehe

    ReplyDelete
  25. Sedih la aq tgok ko ni MrXYZ, Ko jilat la apa maklumat yg berita sampaikan, media berita ni mainan Yahudi, ko tak tahu ke.?? Kt Malaysia pun ada media yahudi.. TV1, TV2, TV3.. Fitnah paling besar yg belum tentu sesebuah perkara itu benar yg dikeluarkn oleh pihak media.. Haa x bodoh lagi.??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sini je semua x tahu siapa yh terbaik.payah

      Delete
    2. ko tau mana TV1 TV2 TV3 ni fitnah paling besar? bukti? kita ni manusia kita x tau sapa yg betul sapa yg salah dan dosa ja kalau kita tuduh pastu guna kata2 kesat, baik kita diam, hanya Allah yg tau, be mature la islam malaysia, oi melayu bangun la ko tu dh la layu

      Delete
  26. Aslam o alikum bro I need ur help I want go to pelesten for save our Muslims ...so plz tell me some easy way

    ReplyDelete
  27. http://malaysian-properties-iec.blogspot.com/2014/04/lawyer-firm-that-was-cheat-to-be-watch.html

    LAWYER FIRM THAT WAS A CHEAT TO BE WATCH OUT - URGED BY SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE COMMITTEES

    To all Malaysians respected,

    respectfully here, we wish to inform that YIP KUM FOOK (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) and YIP JIUN HANN job as a lawyer who runs at: NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR ROAD 53, DESA JAYA, KEPONG 52100 KUALA LUMPUR

    We are all Malaysians to take notice and far from people mentioned above because do not hit plot

    They are very nasty and black hearts (cruel), able to cheat women money, destroy families and himself consuming of Temple money, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, and pretend to report police lost receipts ......... please note

    Thank you,
    SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

    ReplyDelete
  28. Fitnah akhir zaman ni dahsyat. Korang jgela mulut. Belum tentu sape betul sape salah. 73 golongan muncul 1 golongan je yg selamat. X usah berkelahi sesama sendiri. Yahudi tgk tepuk tangan. Allah jualah penilai terbaik. Boleh jd mrXyz benar. Boleh jd korg salah. Ape pun boleh jd dengan kejahatan fitnah dajjal. Ini pendapat peribadi aku je. Korg nk ckp ape tu mulut korang. Yg penting pandangan Allah. Jgn sombong jgn bongkak. Dakwah nabi itu lembut dan halus. Bukan extreme. Fahamilah kedahsyatan fitnah dajjal dengan guru mursyid. Selawat banyak2. Jgn dok bid'ah xsudah2. Allah jua sebaik2 yg memberi petunjuk. Ana Alfaqir ila Rabbihi alghina

    ReplyDelete
  29. Hidayat..... Nabi berdakwah cara lembut. Bila orang nayakan saudara islam kita nabi kata buat macam mana pulak?. Ko kata yg penting pandangan allah. Ko dapat pandangan allah ke? Mana ko tahu kes disyiria ni bid'ah? Atau dari guru mursyid kamu tu? Mursyid dari segi mana guru kamu tu? Ko ada pergi ke syiria ke melihat keadaan org disana dan siasat sendiri apa yg berlaku disana...allah jua yg memberi petunjuk dan allah jua yg menyesatkan kalau kita memandai mandai syok sendiri..... Nak tau cerita ko pi sana la.. jgn ambik info dlm internet.... Yg bid'ah nya kalau kita memandai mandai buat cerita yg kita pun tak tahu cam mana keadaan disana..... Ko nak tau cerita sebenar ko pi sana dan tanya penduduk di syiria..... Jgn lupa ajak guru mursid kamu tu sekali.. Ok

    ReplyDelete
  30. Orang2 bodoh berkata kata berperang sesama islam di Syria
    Kalau dah tak tahu apa2 jangan pandai2 nak komen...
    Al fatihah pada ustaz lotfi
    Arwah mati syahid di syria
    Ustaz yang terbaik saya kagum dengan arwah ustaz lotfi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...